راهنما استفاده از اپلیکیشن آپ - آسان پرداخت

همه ما تجربه خرید، انتقال پول و پرداخت قبوض با موبایل را داریم. کاری بسیار ساده که فقط نیازمند ذخیره اطلاعات کارت بانکی در موبایل است. اما آیا اینکارها گوشی هوشمند شما را به کیف پول تبدیل می‌کند؟ البته که نه؛ شما هنوز از کارت بانکی استفاده می‌کنید. روشی که محدودیت‌ها و خطرات خودش را دارد. برای اینکه نیاز روزمره به کارت بانکی (که گاوصندوق مدرن شما محسوب می‌شود) را کمتر کنید، باید سراغ کیف پول موبایلی بروید. پیشنهاد ما کیف پول آپ است. برای دانلود آپ برای آیفون میتوانید از اپ استور های ایرانی استفاده کنید.

 

کیف پول آپ یکی از مهمترین خدمات اپلیکیشن محبوب آپ است. اگر شما هم از میلیون‌ها کاربر این اپلیکیشن باشید، همین حالا یک کیف پول موبایلی دارید. کیف پولی که کار پول نقد و کارت بانکی را یکجا برایتان انجام می‌دهد. هم می‌توانید با آن خرید کنید، هم قبوض‌تان را پرداخت کنید، هم برای دیگران پول واریز کنید و هم از آن پول برداشت کنید. در این مطلب به شما یاد می‌دهیم چطور کیف پول آپ فعال کنید. فرایند فعال‌سازی کیف پول آپ همزمان با نصب و فعال‌سازی برنامه انجام می‌دهد. اما برای اینکه بتوانید از تمام امکانات کیف پول استفاده کنید باید کارت‌های بانکی را در این قسمت برنامه تایید کنید.

کیف پول آپ چیست؟

کیف پول آپ همانطور که از نامش پیداست، یک کیف پول مجازی در موبایل شما است. هرکاری که با کیف پول‌تان انجام می‌دهید، با این کیف پول هم ممکن است. خریدهای روزانه، پرداخت قبوض و حتی انتقال پول! هزینه‌ همه این تراکنش‌ها از موجودی کیف پول شما کم می‌شود. یعنی برای پرداخت با کیف پول نیاز به ورود اطلاعات ندارید و فقط باید یک دکمه را لمس کنید!

 

بعد از فعالسازی و افزایش اعتبار کیف پول می‌توانید تمام پرداخت‌های درون اپلیکیشن را هم با اعتبار کیف پول انجام بدهید. پرداخت هزینه‌های سرویس‌های مختلف مثل شارژ همراه و اینترنت، خرید انواع بلیت، خرید از سوپرمارکت و سفارش غذا از جمله این موراد هستند. وقتی پرداخت‌ها را با کیف پول انجام بدهید، نیازی به ورود اطلاعات کارت بانکی نیست و برداشت مستقیما از کیف پول انجام می‌شود.

 

فعال بودن کیف پول آپ، استفاده از سرویس نشان پرداخت را هم برایتان ساده‌تر خواهد کرد. اگر کیف پول‌تان شارژ شده باشد، برای پرداخت درون این سرویس دیگر نیاز به ورود اطلاعات بانکی نخواهید داشت و فقط با لمس یک دکمه پرداخت تکمیل خواهد شد. تصور کنید بتوانید همه خریدها و پرداخت‌های کوچک روزمره مثل کرایه تاکسی، خرید سوپرمارکت، رستوران و را فقط با لمس یک دکمه انجام بدهید.

                                                                                                            

 

چطور کیف پول آپ را فعال کنم؟

وقتی برای اولین بار اپلیکیشن آپ را نصب می‌کنید، کیف پول آپ هم برایتان فعال می‌شود. پس اگر کاربر اپلیکیشن آپ باشید، از همین حالا می‌توانید کار با کیف پول را شروع کنید. اما اگر هنوز اپلیکیشن را نصب نکردید، چند گام ساده با داشتن یک کیف پول موبایلی فاصله دارید. بعد از نصب اپلیکیشن آپ روی دستگاه‌های اندروید یا iOS، برنامه را باز کنید.

در حال حاضر برنامه آسان پرداخت (آپ) امکان انتقال وجه به صورت کارت به کارت را در اختیار کاربران خود قرار داده است. به منظور دسترسی به این قابلیت تنها کافیست تا گزینه کارت به کارت را لمس نمایید. از سوی دیگر کاربران می‌توانند با مراجعه به بخش شارژ اینترنت نسبت به خرید بسته اینترنتی، شارژ سرویس وایمکس و یا سرویس اینترنت خانگی (ADSL) اقدام نمایند.

از دیگر قابلیت‌های برنامه آپ می‌توان به امکان پرداخت قبوض موبایل و یا خرید سیم کارت اشاره کرد. به منظور پرداخت قبوض موبایل به بخش قبض موبایل مراجعه کرده و به منظور خرید سیم کارت به بخش آپتل مراجعه نمایید.

به منظور پرداخت کلیه قبوض آب، برق و گاز به قسمت قبض خدماتی مراجعه کنید. در این بخش کاربران می‌توانند به صورت دستی با وارد کردن شناسه پرداخت و شناسه قبض نسبت به پرداخت قبوض خود اقدام نمایند و یا بارکد قبض را اسکن کنند.

برنامه آپ از قابلیتی تحت عنوان تله پرداز بهره می‌برد. کاربران می‌توانند هنگام خرید از فروشگاه‌ها و شرکت‌هایی طرف قرارداد با آسان پرداخت، وجوه خود را با استفاده از این سرویس پرداخت نمایند. در بخش نیکوکاری نیز می‌توانید با پرداخت مبلغ دلخواه به موسسات خیریه معتبر کمک کنید.

کاربران می‌توانند با انجام هر تراکنش در اپلیکیشن آسان پرداخت (آپ) امتیاز کسب کنند و با استفاده از این امتیازات در قرعه کشی‌ها و مسابقات شرکت کرده و یا خرید کنند. پس از انجام تراکنش می‌توانید با مراجعه به بخش امتیاز گیری و تکان داده گوشی خود امتیاز بیشتری کسب کنید.

با مراجعه به بخش کیف پول در قسمت انتهایی صفحه و افزایش اعتبار می‌توانید به آسانی و بدون نیاز به وارد کردن اطلاعات کارت بانکی، خرید خود را انجام دهید. توجه داشته باشید که تمامی امتیازهای کسب شده به صورت ریالی به کیف پول شما نیز اضافه خواهند شد. از سایر قابلیت‌های برنامه آپ می‌توان به امکان تکرار تراکنش‌های آخر اشاره کرد. بدین منظور گزینه تکرار تراکنش را لمس نمایید. در نهایت با لمس گزینه بارکد امکان دسترسی سریع به اسکنر بارکد فراهم می‌آید.

نحوه استفاده کاربران آیفون از اپلیکیشن آپ

با محدود سازی استفاده از اپلیکیشن های داخلی، اپ استورهای ایرانی به بازار آمدند تا دغدغه این کاربران را حل کنند. کاربران آیفون می توانند برای دانلود نرم افزار ios به اپ استور ایرانی مراجعه کرده و بازی یا اپلیکیشن مد نظر خود را دانلود کنند.

با لمس آیکون به شکل سه خط در گوشه بالا و سمت راست صفحه اصلی منوی برنامه آپ نمایان می‌شود. کاربران می‌توانند از طریق این منو به برخی از امکانات برنامه از جمله لیست تراکنش‌ها، کیف پول، مدیریت کارت‌ها و تنظیمات دسترسی داشته باشند.

کیف پول آپ به سیستم بانکی کشور متصل است و این یعنی از قوانین این سیستم پیروی می‌کند. قوانینی که تعداد واریزها و برداشت‌ها را محدود می‌کند و هر کاربری باید از آنها اطلاع داشته باشد.

  • ۱ شارژ کیف پول (از طریق کارت):
    اگر موجودی کیف بیشتر از ۲۰۰ هزارتومان باشد، شارژ امکان پذیر نیست.
    اگر موجودی کمتر از ۲۰۰ هزار تومان، بدون چک شاهکار تا ۱۰۰ هزار تومان و با چک شاهکار تا ۲۰۰ هزار تومان شارژ کیف پول با کارت بانکی امکان پذیر است.
  •  

۲ انتقال به کیف (بغیر از شارژ با کارت):
که هم شامل کیف به کیف و هم واریز از طریق نشان پرداخت میشه، روزانه ۱ میلیون تومان تا سقف ۲/۵ میلیون تومان در هفته.

  •  

۳ انتقال از کیف به کارت بانکی:
روزانه ۳ میلیون تومان با چک شاهکار.

  •  

۴ خرید با کیف (پرداخت ):

روزانه ۳ میلیون تومان

  •  

۵ موجودی کیف پول:
تا سقف ۱۰ میلیون تومان است.

برای استفاده از خدمات کیف پول آپ باید درصد کمی کارمزد بپردازید. این کارمزد به عملیات‌های برداشت و انتقال وجه تعلق می‌گیرد.

  • برای انتقال‌های کمتر از ۵۰۰۰ تومان، ۵۰ تومان و برای انتقال‌های بیشتر یک درصد کارمزد کسر خواهد شد.
  • برای برداشت‌های کمتر از یک میلیون تومان ۵۰۰ تومان کارمزد، برای برداشتهای بین یک تا دو میلیون تومان ۱۰۰۰ تومان کارمزد و برای برداشت‌های بیش از دو میلیون تومان ۱۵۰۰ تومان کارمزد کسر خواهد شد.

به همین سادگی می‌توانید یک کیف پول دیجیتال مطمئن و ایمن داشته باشید. با فعال‌سازی کیف پول آپ دیگر نیازی به حمل پول نقد و ارائه اطلاعات کارت بانکی ندارید و در کنار سرعت و سهولت، امنیت بیشتر را هم تجربه خواهید کرد.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد